Stavanger, se deg snart!

Okej nu har det hänt rätt mycket! Jag fick ett samtal i fredags och där berätta dem att jag ska få åka till Stavanger istället som stad 1. I fredags tog jag även studenten och blev bestulen på min mobil :( det är en förbannelse jag har...
I alla fall skulle min teamledare ringa mig igår (lördags) men det gick ju inte så bra eftersom min mobil var borta... Jag hade inte heller kopierat några nummer från den mobilen till Norge. Fick lite halvt panik då det var meningen att jag skulle resa på söndag (dagen efter) men kunde ju inte boka biljett eftersom jag hade ingen aning om vart i stavanger jag skulle osv.
Fick även reda på att med tåg & buss tar resan ca 17 timmar, 17 TIMMAR!!!! Vilket betydde att jag skulle få åkt redan samma kväll på lördagen om jag skulle hinna ner dit i tid. Stress stress stress. Cyklade ner till servuc och köpte första bästa kontantkort, telia eftersom comviq var slut. Cykla hem, fick en ny mobil och mailade flera stycken som jobbar på det företaget och förklarade min situation. De nummer som står på hemsidan går inte att ringa på helger nämligen.
Men som TUR var såg en där mitt mail och hjälpte mig på en gång. Min teamledare ringde upp mig på mitt nya nummer och nu är det bra igen. Åker idag och kommer fram på måndag morgon!

Nu har jag packat det mesta, ska ladda ner lite filmer så jag har något att göra under resan. Har även lånat med mig stackhouse böcker TJOHO, mina kära vampyrie historier :D

Så åker idag då, jag har inte riktigt smält det än! Hann ju knappt ta studenten och nu sticker jag iväg till ett annat land, även fast det inte är speciellt långt hemifrån. Jag tycker det ska bli hur kul och spännande som helst:D Hoppas det går bra!! Känns lite konstigt att man inte ska hem på 3 månader, men så länge är det ju inte och man ska passa på medan man kan :)

Här är lite bilder på stavanger då:

Det är också en havstad, lite som västkusten i Sverige =)



Tacka google för alla bilder



Ni ser Kristiansand? Det tar DUBBELT eller mer att åka till Stavanger


Kommentarer
Postat av: Elin..

Jasså du.. Nu vill jag ha ditt "nya" mobilnummer då.. Så att man kan smsa iaf .. :P hhehe

Hoppas allt går bra nu!! KRAAAAMAAAAAR!! Och puss på dej!! <3

2010-06-13 @ 11:13:56
URL: http://momentofweakness.blogg.se/
Postat av: mamma

Jadu gumman, undrar varför jag inte döpte dig till KAOS istället? Men det ser ju underbart vackert ut, synd bara att du kom till den enda staden i Norge där det inte går att förstå dialekten... ;) skulle va kul o se hur du ser ut när de talar till dig? Å du ska vara FÖRSÄLJARE!!!! Hahhahahahaha!!!!

2010-06-14 @ 09:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0